Doorgaan naar hoofdcontent

Antwoorden | Raadsel #201 tot #210 | APP: Wat ben ik?

Antwoorden | Level 201 tot 210 |

Zin in iets nieuws? Klik hier voor originele raadsels! 



"Wie het maakt, die zegt het niet. Wie het krijgt, die weet het niet. Wie weet wat het is, die wil het niet. Wat ben ik? " #201

ANTWOORD: Vals geld


"Welke bal stuitert niet. Wat ben ik?" #202

ANTWOORD: (Een) sneeuwbal


"Dit ding heeft 3 ogen, die elk een andere kleur hebben, en 1 poot. Wat ben ik?" #203

ANTWOORD: (Een) stoplicht


"Welke oren horen niet?" #204

ANTWOORD: (Die) van een kopje 


"De ene dag kruip ik, de andere dag hang ik en de andere dag vlieg ik. Rara wat ben ik?" #205

ANTWOORD: (Een) vlinder



"Wat begint met een t, eindigt met een t en zit vol met t?" #206

ANTWOORD: (Een) theepot


"Als ik het warm heb werk ik, als ik het koud heb ben ik vrij. Wat ben ik?" #207

ANTWOORD: (Een) strijkijzer


"Welke hoed draag je niet op je hoofd?" #208

ANTWOORD: (Een) vingerhoed


"Ze noemen mij een man, maar ik al nooit een vrouw hebben. Ik heb een lichaam gekregen maar geen leven. Ze hebben me een mond gegeven maar geen adem. Ik ben ontstaan uit water en de zon laat me sterven. Wat ben ik?" #209

ANTWOORD: (Een) sneeuwman


"Levend van lucht ontbloot, koud als de dood, nooit dorstig, altijd drinken, in maliƫn, noot rink'lend. Wat ben ik?" #210

ANTWOORD: (Een) vis

Reacties

Populaire posts van deze blog

Antwoorden | Raadsel #1 tot #10 | APP: Wat ben ik?

Antwoorden | level 1 - 10 | Zin in iets nieuws?  Klik hier voor originele raadsels!   "Ik zit vol gaten maar houd water toch vast. Wat ben ik?" #1 ANTWOORD: (Een) spons "Zacht, harig, en van deur tot deur. Mijn vachtje ligt altijd op de vloer. Wat ben ik?" #2 ANTWOORD: (Een) tapijt "Ik loop 's morgens op 4 benen, 's middags op 2 benen en 's avonds op 3 benen. Wat ben ik?" #3 ANTWOORD: (Een) mens "Eerst hoor je me, en dan nog eens. Daarna sterf ik, tot je me weer roept. Wat ben ik?" #4 ANTWOORD: (Een) echo "De eerste keer ben ik gratis, en de tweede keer ook, maar de derde keer ga ik je geld kosten. Wat ben ik?" #5 ANTWOORD: (Een) gebit "Als ik dun ben, ben ik snel. Als ik dik ben, ben ik langzaam. De wind is mijn grootste vijand. Wat ben ik?" #6 ANTWOORD: (Een) kaars "Lichter dan een veer en zachter dan zijn, maar toch kan de sterkste man ter wereld mij niet lan

Antwoorden | Raadsel #31 tot #40 | APP: Wat ben ik?

Antwoorden | Level 31 tot 40 | Zin in iets nieuws?  Klik hier voor originele raadsels!   "Ik ben van jou maar anderen gebruiken mij meer dan jijzelf. Wat ben ik? " #31 ANTWOORD: (Je) naam "Ik ben blauw, maar als je me ziet ben ik rood. Je ziet me niet zo vaak. Ik kom tevoorschijn als je gewond bent, maar ik ben goed voor je. Wat ben ik?" #32 ANTWOORD: Bloed "Je gooit mijn buitenkant weg, je kookt mijn binnenste. Daarna eet je de buitenkant op en gooi je het binnenste weg. Wat ben ik?" #33 ANTWOORD: Mais "Ik ben van iedereen. Soms maak ik je blij, soms bedroefd. Ik houd pas op als jij dat ook doet. Wat ben ik?" #34 ANTWOORD: (Een) gedachte "Ik kom 's nachts zonder dat je me hoeft te roepen, verberg me zodra het licht wordt. Ook al lijk ik klein, ik ben veel machtiger dan je zou denken. Wat ben ik?" #35 ANTWOORD: (Een) ster "Ik slaap wanneer jij wakker bent, ik ben wakker als jij inslaapt. Ik ka

Antwoorden | Raadsel #11 tot #20 | APP: Wat ben ik?

Antwoorden | Level 11 tot 20 | Zin in iets nieuws?  Klik hier voor originele raadsels!   "Ik zit in een hoekje en reis intussen de hele wereld rond. Wat ben ik?  " #11 ANTWOORD: (Een) postzegel "Als je me niet hebt wil je me ook niet, maar als je me hebt wil je me niet kwijt. Wat ben ik?" #12 Opmerking: Een beter versie van dit raadsel zou het volgende zijn: Als je me niet hebt wil je me ook niet, als je me hebt wil je me niet verliezen .  ANTWOORD: (Een) rechtszaak "Ik straal, ik schijn, met een witte glans. Ik verlicht de dag met een enkel licht. Ik betover en verleid iedereen. Ik breng het beste in iedereen naar boven. Wat ben ik?" #13 ANTWOORD: (Een) glimlach "Als je mij wilt gebruiken moet ik eerst stuk. Wat ben ik?" #14 ANTWOORD: (Een) ei "Ik heb een begin maar geen eind. Uiteindelijk ben ik het einde van alles wat begonnen is. Wat ben ik?" #15 ANTWOORD: (De) dood "Ik trek mijn kleren u